Buffalo Park (24 oktober)

24 oktober 2021 - DIvundu, Namibië

Vanochtend vroeg opgestaan, want om 06.00 uur vertrokken naar Buffallo Park, aan de andere kant van de Okavango rivier. Vroeger was hier een militaire basis van ZA, Duitsland en Engeland i.v.m. de SWAPO aanvallen. We waren samen met een gids. We reden ook op stukken, die in de regentijd (die nu gaat beginnen) onder water staan. Heel ander landschap dan we tot nu toe gezien hebben, veel groener en opener. Ook veel dieren gezien, ook een aantal dat we nog niet eerder zagen, zoals: waterbok, bushbok, leguaan, sabel antiloop, luipaard schildpad, mannetjes krokodil, een kudde olifanten (ongeveer 15), waterbuffels, lilac breasted roller (mooi gekleurd vogeltje). Verder antilopen, zwijnen, eekhoorns, watervogels. Onderweg gestopt om de benen te strekken en wat te drinken. Om 10.30 uur waren we weer bij de lodge. Ontbeten en bij het zwembad lezen. De stroom is in heel het Kavango gebied uitgevallen, dus geen wifi. Nu om 20.30 uur werkt alles weer.

1. Stella reek:
    24 oktober 2021
    zo dit is echt de big five😍
  2. Mevr. Doyer:
    25 oktober 2021
    wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt. Mooi die video
    van al die olifanten.Wat voor een taal spreken jullie met de
    gidsen. Is dat Engels.
  3. Mevr. Doyer:
    25 oktober 2021
    Ja, we spreken Engels, maar heel soms Zuid-Afrikaans, als er langzaam door hen gesproken wordt.
  4. Mieke van Voorst:
    31 oktober 2021
    Wat overweldigend allemaal!
    Alsof je door een natuurhistorisch museum reist, waar de dieren echt leven.
    Wat een ervaring!😍