Dune 45, de Deadvlei en Sossusvlei

7 oktober 2021 - Sossusvlei, Namibië

Onze dag begon al om 05.00 uur, want om 05.45 uur gaar de poort open richting Sossusvlei en de tent moet eerst ingeklapt worden en toch voor vertrek nog lekker douchen. We waren de 3e auto voor de poort. Na 45 km kom je bij Dune 45, die beklommen wordt om de zonsopkomst te zien. Wat een klim, maar zeker de moeite waard. Om 07.15 uur  op weg naar de 15 km verderop gelegen parkeerplaats om met een shuttle naar de parkeerplek bij de Deadvlei gebracht te worden. met onze 4x4 kunnen we zelf rijden, maar het is een grote zandweg om er te komen. Er zaten dan ook auto's vast. Via de witte paaltjes, door het rode mulle zand naar de Deadvlei. Je kunt wel foto's blijven maken, zo gaaf! En aangezien we vroeg zijn hebben de rode duinen verschillende kleuren, omdat de zon nog niet overal is. Daarna met de shuttle naar Sossusvlei. En er lag water, iets wat al jaren niet meer voorgekomen is. Rond 11.00 uur waren we terug bij onze auto en reden we terug naar Sesriem. De sleutel van Oshana Camp ingeleverd en naar de Sossus Oasis Campite, net buiten het park. Ik heb nog even gezwommen en Michiel heeft zitten lezen. Straks steken we de braai aan (bbc). Alweer een geweldige dag.

1. Mirte:
    7 oktober 2021
    Dit is toch zooooo mooi!!!! Ik vind het echt geweldig dat we deze ervaring nu kunnen delen zeg!!!!!!! Geniet nog volop jullie 2!
  2. Stella reek:
    7 oktober 2021
    Ja dit moet in echie zien 🥸
  3. Esmee Rozema:
    😍😍😍