Lange rit richting Grootfontein (26 oktober)

26 oktober 2021 - Grootfontein, Namibië

Vanochtend tijdens het ontbijt vlogen er een paar paradise flycatchers rond, maar helaas bleven ze niet zitten voor een foto. Een wevervogeltje was druk bezig een nestje te bouwen. Na het ontbijt om 8.00 uur vertrokken richting Roy's Restcamp in de buurt van Grootfontein. Langs de weg weer veel loslopend vee. Bij sommige dorpjes was er een marktje, leek op kofferbak verkoop of kleedjesmarkt. We zijn gestopt bij een marktje waar ook vlees verkocht werd. Op de grond lag een gevilde koeienhuid met erop stukken vlees, daarnaast lag de complete kop van het rund en over een stok hing o.a. de pens en ingewanden.. Ik mocht alleen een foto maken als ik N$ 250 (ongeveer 18 euro ) betaalde. We zijn doorgereden. Gestopt bij vrouw met 3 kinderen, De kinderen waren van haar zus, maar ze had kleine Anna, haar eigen dochtertje van 5 maanden op haar rug. Haar 2 zoontjes waren verderop bij opa en oma. Verderop een foto genomen van een vrouw met 2 kleine kinderen, een iets oudere jongen (haar broertje) en ook zij had een baby op haar rug. Zij droeg een pakket op haar hoofd. Bij Murani moesten we stoppen i.v.m. controle op vlees en planten. Michiel moest mondmasker op doen, de achterklep van de auto openen en de koelkast. Alles in orde dus doorrijden. Rond 13.00 uur waren we bij Roy's Restcamp. Even bij het zwembad gezeten. Bij de tent zat in het kreupelhout een duiker (kleine antilope soort). Om 15.00 uur zijn we een 4 km lange wandeling gaan maken op zoek naar dieren. We hebben 1 antilope soort gezien. Helaas was de route niet duidelijk aangegeven en hebben we uiteindelijk 9 km gewandeld (en dat in een drukkende hitte). omstreeks 17.00 uur waren we terug en heeft Michiel de braai aangestoken, daarna nog even bij een waterhole gekeken. Veel duiven en parelhoenen, 1 antilope soort en waarschijnlijk een vosachtige.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke van Voorst:
    31 oktober 2021
    Wat mooi allemaal.. de ene dag nog mooier dan de andere.
    Ik zou nog den maand vrij nemen om het allemaal te verwerken, Gwen!😉