Van Sesriem naar Solitaire en Barkan Dune Retreat, een paradijs!

8 oktober 2021 - Solitaire, Namibië

Vanochtend rustig ontbeten en tent ingeklapt. Om 09.00 uur vertrokken richting Solitaire. Onderweg nog even gestopt bij ons kadaver van 6 oktober. Er was niets meer van over. Er zaten nog wel een paar Lapped-faced Vulture (gieren met rode kop) in de buurt. Net na de afslag naar Solitaire zat er midden op de weg een flamingo, vreemde plek in de woestijn. Rond 11.00 uur in Solitaire. Koffie met appeltaart, lekker Nederlands, maar deze plek is ook 'gesticht' door een Nederlander (die er een prachtig boek over heeft geschreven. (Nog bedankt Mirte.) Er zaten veel vogels op een stukje appeltaart te azen. Er zaten ook veel grond eekhoorns. Vlak voor de afslag naar Barkhan Dune Reteat (ons onderkomen voor vannacht) lag er weer een kadaver van een oryx, helemaal kaal, maar op zijn kop zat nog huid. In de kaak zat een toktokkie, een bijzondere kever (ben je geïnteresseerd waarom, zoek het op).

Om 13.00 uur gearriveerd bij Barkhan Dune Retreat. Wat een paradijs. Een prachtige ruime kamer, met binnen en buiten douche. De 6 kamers vallen helemaal weg in het landschap. De middag relaxt doorgebracht bij het overloop zwembad met schitterend uitzicht. Het stikt hier van de vogels en mooie hagedissen. Ben benieuwd wat de avond gaat brengen.

1. Jaap Vink:
    Prachtige foto's weer!
  2. Stella reek:
    8 oktober 2021
    De TOK TOKKIE kever tikt met zijn achterlijf om ja natuurlijk ons vrouwen te lokken wat leuk 🙂
  3. Ron jonker:
    8 oktober 2021
    Inderdaad prachtige foto,s wat een reis
  4. Mevr. Doyer:
    9 oktober 2021
    Maar zoek vooral op hoe hij/zij kan overleven in de droge dessert van Namibië.