Spitzkoppe (12 oktober)

12 oktober 2021 - Spitzkoppe, Namibië

Gisteravond tijdens het bbc-en zag ik een grote vogel. Het is een Hornbill er zijn verschillende soorten o.a. met gele en rode snavel. Mooi beest.

Vanochtend vroeg opgestaan, het was erg warm vannacht. Na het ontbijt tent inklappen en naar Spitzkoppe Park. We zijn eerst naar de Bridge gereden en omhoog geklauterd. Tijdens het klauteren 2 mooi gekleurde hagedissen. De hagedis met oranje kop en staart is erg giftig voor dieren die hem willen opeten, maar ook voor mensen. Na de bridge zijn we omhoog geklauterd naar Pool Rock, maar vanwege de droogte zat er geen water in. We kwamen een paartje Hornbill tegen en een grondeekhoorn.

Op 2 plaatsen in het park kun je rotstekeningen zien, je moet er met een gids heen. Na afloop betaal je wat jij denkt dat deze "tour" waard was. We kwamen samen met een stel Duitsers aan, dus met zijn vieren naar Bushmans Paradise. Eerst 100m vrij steil klimmen, daarna kwam je bij een kleine zandvlakte en een overhangende rots. Onder de overhangende rots waren rotstekeningen van 6000 v Chr. We kregen er een hele uitleg bij. Erg interessant. Het is eigenlijk een communicatie middel voor groepen die ook op deze plaats hun kamp opslaan. Waar water is, waar je het beste kunt jagen, kortom wat wij met Facebook doen. Inmiddels was het erg warm geworden. We hebben bij het restaurantje van Spitzkoppe nog wat gedronken. Op terugweg gestopt bij een stalletje en een souvenir gekocht. Ook bij schooltje gestopt, er kwamen kinderen en die vroegen om eten. We hadden nog 2 koffiebroodjes en hebben die gegeven. Vlak naast de camping is een Himba dorpje. Voor een appeltje wilden de dames wel op de foto. Om 12.00 uur terug op de camping, zwemspullen aan en naar het zwembad. Terwijl ik dit schrijf komen er een paar geiten langs. Het water van het zwembad vinden ze niet lekker, dus gauw verder.

1. Ron jonker:
    12 oktober 2021
    leuke verslagen ,net of je er bij bent en zeer leerzaam en nogmaals foto,s schitterend
    fijne vakantie
    groetjes
    marion en ron
  2. Manon:
    12 oktober 2021
    Wat een ervaring, Gwen en Michiel! Vast spierpijn na al dat geklauter, maar zeker de moeite waard!! Schitterende foto’s, ben zeer onder de indruk van de rotstekeningen. Dank jullie voor het inkijkje😘
  3. Mieke van Voorst:
    14 oktober 2021
    Prachtig, wat een geweldig mooie reis maken jullie! Wat zul je je af en toe nietig voelen in die overweldigende natuur.. zo mooi dat we mee kunnen ‘reizen’ dmv jullie reisverslag en de schitterende foto’s ! Die rotsformaties en die rotstekeningen.🤩
    Wat gaaf allemaal !😘