Super dag (6 oktober)

6 oktober 2021 - Sesriem, Namibië

Vandaag om 08.30 uur richting Sesriem. Onderweg een boom met super nest. Vlak voor Sesriem zagen we een dode oryx (gemsbok) liggen en er stond een jakhals bij, maar deze rende weg toen wij stopte, dus geen foto. Er zweefden ook gieren rond. Terwijl ik dit aan het typen ben staat er een onyx op 25m van mij vandaan. Een permit voor de Sossusvlei (waar we morgen naar toe gaan) gekocht. Vervolgens naar Sesriem Canyon. De naam komt van 6 riemen die nodig waren om een emmer in de rivier te laten zakken om water omhoog te halen. Tsauchab rivier staat nu al jaren droog. Indrukwekkend wat een rivier kan uitslijpen. Vervolgens getankt, want morgenochtend mogen wij, omdat we op een camping binnen de poorten van het park staan, al een uur voor zonsopkomst (6.45 uur) richting Sossusvlei. Daarna op zoek waar we moeten inchecken voor Oshana Campsite, Michiel heeft weer heel lief de tent uitgeklapt. Vanaf 13.30 uur heerlijk (in de schaduw) bij onze kampeerplek gezeten, met uitzicht op de rode duinen en de oryxen. Rond 16.00 uur richting de Sossusvlei lodge gelopen, hier hebben we super wifi en vanavond is er hier lopend buffet(met prachtig uitzicht. Morgen wordt het vroeg opstaan.

Mirte, we zijn over de Sesriem camping gelopen, maar er staan zoveel bomen, ik weet niet welke ik voor je moet fotograferen.

1. Ron jonker:
    6 oktober 2021
    wat een nu al mooie reis en wat een prachtige natuur zowel flora en fauna.
    groetjes
    marion en ron