Village walk en Marahango Park

23 oktober 2021 - DIvundu, Namibië

Vanochtend om 10.00 uur met een gids naar een  dorpje, hier ongeveer 15 minuten lopen vandaan. We gaan kijken hoe mensen, die 30 km van de rivier wonen hun eten maken. De vrouw (67 jaar) die de demonstratie gaf woonde 4 jaar geleden nog in het bos. nu woont ze met haar familieleden vlakbij de lodge. Iedere volwassene (met kinderen ) in een andere hut. Er waren dan ook veel kinderen die kwamen kijken. Ze gebruiken zaden die in 3 fasen gestampt worden en 'gezeefd' door op te schudden,  zodat er meel ontstaat.  Wat niet gebruikt kan worden, omdat het te zuur is, wordt aan de kippen gevoerd. Deze krioelen dan ook om je voeten. Om te weten welke kippen van wie zijn, wordt een stukje van een bepaalde teen afgesneden. Rode zaden worden zacht gemaakt door ze in water te laten wellen, daarna met de handen tot een pasta gekneed. Wij moesten natuurlijk ook proeven, smaakte een beetje flauw, maar goed te eten. Om 12.00 uur terug in de lodge.

Daarna meteen door naar Marahango Park. We zagen kudu's, impala's, wilde beest en bij de rivier heel veel watervogels waaronder verschillende ooievaars en een paar rotsen. De rotsen bleken een groep nijlpaarden te zijn. Verderop heel veel zwijnen. kortom weer een prachtige dag.

1. Stella reek:
    23 oktober 2021
    wat heerlijk weer
    Geniet je er nog van?
    elke dag op sjouw?
    vakantie plannen hierna 💋😎
  2. Michiel en Gwendy:
    24 oktober 2021
    We zijn nu 4 dagen in een prachtige lodge, zouden hiere 2 dagen luxe tent en 2 dagen camping doen, maar zitten 4 nachten in luxe tent. ja , januari Oostenrijk, van de warmte naar de kou.
  3. Pieter & Edin:
    25 oktober 2021
    Je zal maar kip in Namibië zijn.
  4. Stella reek:
    25 oktober 2021