Windhoek (1 en 2 november)

2 november 2021 - Windhoek, Namibië

maandag 1 november Vanochtend een rondje shoppen. Bij de craft market zaten Himba vrouwen, als we wat kochten, mochten we ook een foto van hen nemen. Verder wat toeristen dingen bekeken, zoals Gibeon Meteorieten, Kudu monument en naar het Railway Station. 's Avonds bij een Hospitality School gegeten. In de stad zijn wat muurtekeningen om de stad wat op te vrolijken. Bij de ATM-machines staan lange rijen mensen te wachten, ook staat er iemand bij om na elke klant de toetsen te ontsmetten.

dinsdag 2 november Onze laatste hele dag in Windhoek. Morgenavond om 20.00 uur vliegen we via Frankfurt terug naar Amsterdam. Voor ons ontbijt vanochtend naar Mugg & Bean in het winkelcentrum. Net toen we besteld hadden, kwam de serveerster naar buiten rennen, we moesten het pand verlaten er was een alarm. Toen wij (en anderen) rustig via de roltrap naar beneden gingen, kwamen andere mensen omhoog, chaos. Security hield ook niemand tegen bij de ingang. Het was een brandoefening, dus we mochten weer naar binnen. na het ontbijt wilden we naar het Owela Museum gaan. We kwamen voor de zoveelste keer langs The Art School. Gevraagd of  binnen mochten kijken. Meestal komen de studenten pas om 14.00 uur. We kwamen de rector tegen, die wilde ons zijn studio laten zien (lijkt meer op een ruime schuur). Hij maakte lino's. Alleen gebruikt hij vloerzeil i.p.v. linoleum, dit is nl. te duur. Met een grote lino over Covid heeft hij een prijs gewonnen. Hij kwam ook nog aan met een tas vol kleine lino's. We hebben er een gekocht, met afbeeldingen van dieren. We kregen ook nog een kleintje van een parelhoen cadeau. Leuke , onverwachte ontmoeting. Toen we bij het museum aankwamen was het i.v.m. Covid gesloten, dus terug naar het hotel, relaxen bij het zwembad en van de zon en temperatuur (30 graden) genieten, voordat we morgen de Nederlandse herfst tegemoet vliegen.

Vanavond gaan we als afsluiting van deze ongelooflijke, mooie, spannende reis eten bij Stellenbosch Tasting Room.

Dit is tevens het einde van mijn blog. Tot ziens in Nederland.

1. Ron jonker:
    goede terugreis
    marion en ron
  2. Reinier en Lidia:
    2 november 2021
    Een goede terug reis . Wat een avontuur....
  3. Reinier en Lidia:
    2 november 2021
    Dank je. Geweldig avontuur.
  4. Pieter & Edin:
    3 november 2021
    Een goede terugreis.
  5. Mieke van Voorst:
    3 november 2021
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt! Wat heerlijk om met jullie mee te mogen reizen dmv de reisverslagen en de schitterende foto’s. Heel veel dank daarvoor!
    We zijn zeer geïnspireerd geraakt om dit bijzondere land ook eens te bezoeken.😀
    Goede reis terug!
    Mieke
  6. Jos Haans:
    11 november 2021
    Fantastische reis, ik hoop dat ik net zoveel zie als jullie. Ik vertrek 24-11-21 naar Namibië