Van Hoada naar Mondjila Campsite (17 oktober)

17 oktober 2021 - Kunene Region, Namibië

Om 07.30 uur vertrokken naar de laatste camping voor Ethosa (hier 30 km vandaan). Onderweg veel koeien boerderijen. Onze eerste stop was Kamanjab om e boodschappen te doen, maar de supermarkt gaat pas om 13.00 uur open (het is zondag) en we waren er om 09.15 uur. Dan maar koffie bij Oppi Koppi Restcamp. Er zaten daar wel een stuk of 12 hornbills (ze worden daar gevoerd) en ook een aantal dassies. Rond 10.15 uur verder gereden. We zagen dat Impala Meat Market open was, maar geen vlees, dus verder. Onderweg zijn we veel tegengekomen, helaas niet alles vast kunnen leggen. Koeien, paarden en ezels. De ezels hebben ter hoogte van kun voorhoeven banden met een touw ertussen, zo kunnen ze vrij grazen, maar niet weglopen. Verder gezien: geiten, dik-diks, een troep apen die de weg overstaken, een wildzwijn met jong, een oryx en 3 jongens met 2 muildieren en een kar erachter. Ze gingen een zondagsritje maken en vroegen om een snoepje, zuurtjes gegeven. Vandaag een heel stuk over asfalt gereden.

Omstreeks 13.00 uur bij Mondjila Camp. De eigenaar wilde net een dutje gaan doen, hij had het erg druk gehad de afgelopen dagen. Vandaag zijn wij er alleen en een Duits stel. We mochten gaan staan waar we wilden. Vanwege de drukte de afgelopen dagen was het restaurant vandaag gesloten. Balen voor ons want we hadden ook geen boodschappen. Hij gaf ons een ingevroren zak met oryx vlees, een zak met worstjes, een bakje aardappelsalade en een tomaat. Van het huis! de rest van de middag bij het zwembadje met prachtig uitzicht over de savanne.

1. Ron jonker:
    18 oktober 2021
    hoi buurtjes
    wat een fantastische vakantie tot nu toe en prachtige foto,s
    Genieten
    groetjes marion en ron