Wat een wilde dag (18 oktober)

18 oktober 2021 - Halali, Namibië

Vanochtend vroeg opgestaan want we wilden op tijd in Ethosa zijn. We waren de poort bij Mondjila nog niet uit of we zagen we al dik-diks, een of ander herten soort, wilde zwijnen, zebra's en vogels die op hornbills leken. Bij de Ethosa Trading post getankt en gekeken of er wat te eten was. Niet dus. We zijn eerst naar het Ombika waterhol gegaan, ligt voordat je parkfee moet betalen. Het was daar meteen raak (+/- 07.30 uur). Er liepen jakhalzen, springbokken, wilde beasten, zebra's en een giraf. Plotseling kwam er een grote mannetjes leeuw aangelopen, die ging iets drinken. Toen ik foto's aan het nemen was en schuin achter mij keek, lagen er nog 2 mannetjes. Deze 2 gingen met een hoop gebrul op het andere mannetje af. Wat een begin van de dag. bij de officiële poort wat gedronken en entree betaald. Bij het eerst volgende waterhole zagen we springbokken,3 giraffen, oryxen, zebra's, een struisvogel en een hyena. Om 11.00 uur waren we bij Olifantsbad, vlak daarbij is een stuk met hekken afgezet en hier is een toilet en mag je de auto uit. Bij Olifansbad waren black-faced impala's, red hartebeest, kudu's en een martial eagle. Rond 13.00 uur gestopt bij Homob en ja hoor, daar kwam een olifant aangesjokt. Hij kwam drinken, een bad nemen en wat eten. Ook gooide hij water tegen zijn buik aan. Nog 2 of 3 andere waterholes bezocht, maar geen nieuwe wilde dieren. Wel heel veel zebra's.Om 15.00 uur waren we bij Halali Campsite. We mochten zelf een plekje uitzoeken. We staan naast de Nederlanders die we in Sesriem en Swakopmund tegengekomen zijn. Bij de campsite is een waterhole, die de hele nacht te bezoeken is. Ik ben benieuwd wat we vanavond nog zien. We hebben zoveel foto's genomen, dat het heel moeilijk wordt er een paar uit te kiezen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Manon:
    18 oktober 2021
    Whow, wat een belevenissen op 1 dag!!
    Super dat jullie mij mee laten kijken. Blijf genieten, Gwen en Michiel😘