Weer een dag vol wild. (19 oktober)

19 oktober 2021 - Onguma, Namibië

Gisteravond bijn het waterhole gezeten, wat een beleving. Eerst een jakhals en parelhoenders die elkaar  zaten uit te dagen. In de struiken een eindje van het waterhole lagen 6 leeuwen, 1 leeuwin met 5 jongen. Opeens kwamen er 2 neushoorns aan, jakhals weg. De leeuwen kwamen ook te voorschijn om te drinken en spelen. Weer 2 nieuwe neushoorns en ook nog 4 hyena's. Wat geweldig. 's Nachts in onze daktent hoorden we allerlei dieren brullen.

Vandaag vroeg vertrokken, helaas bij de meeste waterholes niet veel andere dieren gezien. Bij de laatste waterhole stonden 2 mannetjes olifanten en kwamen er 4 giraffen drinken. In de verte zagen we een kudde olifanten, maar helaas toen we er dichter naar toe reden waren ze in de struiken verdwenen. Verder veel vogels gezien en....... 2 cheeta's of luipaarden. Ik moet op de foto goed bekijken wat het waren. Ze lagen tussen de struiken, dus moeilijk te zien. Omstreeks 14.30 bij Onguma, een prachtige lodge waar we een campingplaats hebben, maar overal gebruik van mogen maken. Vanavond dineren we dan ook met uitzicht op waterhole. Foto's van vandaag volgen waarschijnlijk vanavond.

1. Mirte:
    19 oktober 2021
    Och man!zo onwijs tof!!!!!!!!!!! Ik voel Afrika weer door jullie!!!!
  2. Ron jonker:
    19 oktober 2021
    Wat een belevenis deze reis en nogmaals fantastische foto,s
    Marion er Ron
  3. Pieter & Edin:
    19 oktober 2021
    Jullie verslagen en foto's nodigen uit om in het vliegtuig te stappen en deze natuur zelf te ervaren.
    Groet,
    Pieter en Edin
  4. Michiel en Gwendy:
    21 oktober 2021
    Jullie sterkte met verhuizing en verbouwing.
  5. Reinier en Lidia:
    19 oktober 2021
    Jullie boffen dat het een van de droogste periodes in zuidelijk afrika is van de afgelopen 50 jaar en dus komen bijna alle dieren bij de water holes hun dorst lessen. Fantastisch die mooie foto´s.