Onguma Onkolo Hide (20 oktober)

20 oktober 2021 - Onguma, Namibië

Vanochtend relaxt opgestaan, om 7.45 uur uitgebreid ontbijt en om 9.00 uur vertrokken naar Onkolo Hide een soort vogelhut uitkijk ter hoogte van de waterhole. We hebben daar 3 uur gezeten en wat geweldig. De dieren die kwamen drinken kon je op ooghoogte en dichtbij fotograferen. Haast onmogelijk om er een aantal uit te kiezen om met jullie te delen. We hebben gezien: veel gekleurde vogels, een wezelachtige (de naam moet ik nog opzoeken), impala's, zwijnen, oryx, wilde beast, blue helmet parelhoenen, jakhalzen, grote loopvogel, kortom een geweldige excursie. Terwijl we daar zaten, hoorden we het onweren en toen we terugreden regende het een klein beetje. Net voor 13.00 uur terug, op tijd voor de massage (echte) die ik besproken had. Sinds de 'Afrikaanse massage" in Palmwag heb ik pijn in mijn rug en loop moeilijk. Tijdens deze massage begon het te stortregenen. Dat hebben ze hier wel nodig, maar meteen stond het restaurant blank, regen komt door rieten dak heen.

Vanavond dineren we hier weer en hopen wat meer dieren bij de waterhole (waar we op uitkijken vanaf onze tafel) te zie. Hoewel vandaag hebben we al heel veel gezien.