Van Onguma via Tsumeb naar Grootfontein (21 oktober)

21 oktober 2021 - Tsumeb, Namibië

Rond 09.00 uur vertrokken bij Onguma Bushcamp. De 8 km lange oprit naar de uitgang van het park leverde kudu's, zebra's, impala's en een havikachtige roofvogel op. Vandaag verder alleen over asfaltwegen gereden. Langs de weg staan waarschuwingsborden voor overstekend wild. Net bij zo een bord scharrelde 2 zwijnen langs de kaant van de weg en staken toen over. Vlak voor Tsumeb  gestopt bij Lake Oshikoto, dit is een sinkhole. Aan het eind van WO I, hebben de Duitsers hier al hun oorlogsmateriaal in gedumpt, zodat het niet in handen van de Zuid-Afrikanen of Engelsen kwam. Het meeste staat in een museum in Tsumeb, maar er liggen o.a. nog 8 kanonnen in het water. Je kunt hier naar duiken (met vergunning). In Tsumeb gestopt, langs groentestalletjes gelopen. Wat een chaos in deze stad, zeker na alle parken die we bezocht hebben. Daarna naar Grootfontein, waar we getankt hebben, want morgen hebben we een lange rit naar de Caprivistrook in het noord-oosten voor de boeg (450 km). We overnachten net buiten Grootfontein in een B&B. Michiel heeft toch de tent uitgeklapt om te drogen, het voeteneind van de matras is gisteren ook nat geworden door de hevige regen. Vandaag is het trouwens half bewolkt met een temperatuur van 30 graden.

1. Mevr. Doyer:
    21 oktober 2021
    Da's een eind rijden. Wat moet dat heerlijk
    zijn om over geasfalteerde wegen te rijden.
    Regen goed voor de waterholes. Hier is het
    van de natte. Geniet van jullie tocht. Groet
    Ma Doyer.
  2. Michiel en Gwendy:
    21 oktober 2021
    Was inderdaad een verademing en beter voor de rug. Morgen het hele eind ook over asfalt, de hoofdroute naar het noorden.
  3. Mevr. Doyer:
    21 oktober 2021
    Ik geniet van al jullie foto's, wat zijn de vogeltjes
    kleurrijk. Is je matras al droog, pas op voor reuma.
    De tijd begint op te schieten. Groet Ma Doyer.
  4. Michiel en Gwendy:
    21 oktober 2021
    Ja matras inmiddels in het zonnetje gedroogd. Was erg moeilijk om kleine gekleurde vogeltjes vast te leggen, zij fladderden steeds weg.