Living dessert tour (10 oktober)

10 oktober 2021 - Swakopmund, Namibië

Vanochtend bij het ontbijt gezelschap van allerlei vogels. De gele ging brutaal op de ladder van de tent zitten. Om 08.00 uur werden we opgehaald door Tommy's living dessert tours om op zoek te gaan naar diertjes die je eigenlijk niet ziet maar er wel zijn. Behalve een gave tocht door de duinen , hebben we veel gezien en geleerd. Wij hadden geluk dat we 2 soorten slangen konden zien (al een maand niet gebeurd), een lizzard die op een slang lijkt, de shovel-snouted lizard ( deze schuift met zijn neus het zand in. Als hij boos is probeert hij je te bijten, zodat hij aan je vinger hangt. Door vibratie voelt hij of jij relaxt bent, is dat zo, dan blijft hij rustig zitten zodat er mooie foto's gemaakt kunnen worden.), een horned adder, die horentjes op zijn kop heeft, een palmato gecko (deze kan niet tegen de zon, dus om foto's te nemen zette de gids haar in de schaduw: ze had 2 embyo's in zich en ze slaat kalk op in haar wangzakken voor de eieren), de sidewinder (deze slang begeeft zich zijwaarts, graaft zich in en alleen de ogen zijn te zien. Als deze slang vervelt om te groeien, krijgt hij ook nieuwe lenzen), dollarplant (als je deze uitknijpt zit het vol vocht). Verder vertelde de gids over de verschillend manieren waarop spinnen hun prooi vangen. Zo interessant om te horen. Rond 11.00 uur een sanitaire stop en een versnapering. De spekvreter, een klein, wit brutaal vogeltje  kwam op je hand zitten en vloog met de auto mee. Tot slot van deze geweldige interessante en leerzame tour een spectaculaire rit door de duinen. Om 13.00 uur waren we terug. Een geweldige ochtend.

Daarna hebben we wat door Swakopmund gelopen. Veel Duitse invloed, ook gebouwen. Vervolgens lekker relaxen met een Zuid-Afrikaans wit wijntje (voor de kenners een Constantia uitsig).

1. Pieter & Edin:
    10 oktober 2021
    Afgelopen week druk geweest met de voorbereidingen van de a.s. verhuizing. Vanavond pas tijd gehad om jullie reisverslagen van de 1e week te lezen: Wat een geweldige avontuur. Prachtige foto's; hoe zit het met het (slaap)comfort in de (auto)tent? Groet, Pieter en Edin
  2. Manon:
    10 oktober 2021
    Brrrrr… Kun je nog wel slapen na al dit engs?
  3. Stella reek:
    10 oktober 2021
    Enerverend dagje met een lekker eind Is het eten s avonds ook lekker?
    Gidsen spreken allemaal engels ?
  4. Ron jonker:
    11 oktober 2021
    wat een mooie en vooral een indrukwekkende reis ,en de foto,s wat mooi
    groetjes
    marion en ron