Van Spitzkoppe naar Madisa Camp (13 oktober)

14 oktober 2021 - Palmwag, Namibië

Gisteren geen wifi en vandaag heel erg traag. Hoop dat verhaal doorkomt. We zijn vroeg vertrokken. Eerste stop bij Uis, een oude mijnstad, voor tin. Een van de oude mijnen is nu een waterhole waar tilapia gekweekt wordt. We zaten vast met de auto in het mulle zand, dus moesten de wielen uitgraven. In Uis is Cactus en Coffee restaurantje met prachtige cactussen. Daar gestopt. Vervolgens gestopt bij Herero Craft centre. De Herero vrouwen zien er prachtig uit, mooi gekleurde jurken en een apart hoofddeksel. Er was ook een Himba meisje met klein kind. We gaven hem een appeltje,meteen kwamen er 2 andere knulletjes aan ook voor een appel. Ik heb een foto van hen gemaakt en aan ze laten zien. Ze hadden vreselijke lol en vergrootten de foto op mijn telefoon steeds. In een van de stalletjes zat een Hererovrouw achter een Singer handnaaimachine. Aangezien Michiel uit zijn broek gescheurd was, hebben we gevraagd of zij deze kon maken. Dat wilde ze wel tegen een vergoeding. Er ging zelf een nieuwe spoel in voor de juiste kleur. Er was nog een vrouw op krukken, zij was haar been kwijtgeraakt door een beet van een pufadder. Leuk gesprek gevoerd met de dames. Rond 15.00 uur waren we bij Madisa Camp, prachtig tussen rotsen gelegen. Lekker bij het zwembad gelegen. 's Avonds hebben we gebarbecued. Foto's  volgen misschien later i.v.m. het trage internet.

1. Stella reek:
    14 oktober 2021
    Leuk Gwen
    En waar slapen jullie vanavond. 😅
  2. Mevr. Doyer:
    14 oktober 2021
    Hoi Stella, vannacht en morgen slapen we in Palmwag in een luxe tent.
  3. Martine:
    15 oktober 2021
    Wauw, ik geniet mee met jullie verhaal!
    Wat een prachtige ervaringen allemaal!
  4. Mieke van Voorst:
    18 oktober 2021